poniedziałek, 25 lutego 2013

Stefanka - czyli jak osłodzić sobie dzień!


Witajcie!
Za nami już "tłusty czwartek"...bez wyrzutów zjadłam w tym dniu 2 pączki i się nie wstydzę :D Idąc słowami Ewy Chodakowskiej w tym dniu: TYLKO PAMIĘTAJCIE!! BEZ WYRZUTÓW!! :))) Tak też ja te pączki zjadłam :D Ale dzisiaj przepis nie na pączki, ale na moje ulubione ciasto, które zawsze u mnie w domu robi mój tata :) Uwielbiam je, i zawsze zajadam tyle ile dam radę :D




Składniki:
Ciasto:
- 60 dag mąki
- 2 jajka
- 1 szklanka cukru
- cukier waniliowy (całe opakowanie)
- 5 dag margaryny
- łyżka sody oczyszczonej lub proszku do pieczenia
- 2 łyżki miodu
- 3 łyżki śmietany

Krem:
- 0,5 litra mleka
- 3 łyżki kaszy manny
- 20 dag margaryny
- 2 szklanki cukru pudru

- polewa na wierzch ciasta

Przygotowanie:
W rondelku rozpuszczamy 2 łyżki miodu razem z 5 dag margaryny. Odstawiamy do przestygnięcia. Następnie 2 całe jajka ucieramy ze szklanką cukru na kogel-mogel. Do jajek z cukrem dodajemy 3 łyżki śmietany. Na stolnicy mieszamy razem 60 dag mąki, łyżkę sody oczyszczonej (lub proszku do pieczenia) i cukier waniliowy. Do mąki dodajemy utarte z cukrem jajka i rozpuszczony wcześniej miód i zagniatamy ciasto. Ciasto dzielimy na 3 części, jedną z nich zagniatamy z dodatkiem kakao. Każdą część rozwałkowujemy i pieczemy oddzielnie ok. 7 minut.
Pół litra mleka zagotowujemy z 3 łyżkami kaszy manny (można dodatkowo lekko posolić). 20 dag margaryny ucieramy z 2 szklankami cukru pudru. Następnie margarynę ucieramy z masą z kaszy manny dodając jej po łyżce.
Ciasto "łączymy" w ten sposób:
1. Na spód zwykły placek.
2. Smarujemy połową kremu,
3. Kładziemy placek kakaowy.
4. Smarujemy pozostałą częścią kremu.
5. Kładziemy placek zwykły.
6. Polewamy na wierzch polewą (ja użyłam czekoladowej).
Odstawiamy najlepiej na całą noc, aby ciasto zmiękło od kremu.


Ja sobie raczej za często na takie słodkości nie pozwalam, szczególnie w ostatnim okresie kiedy jestem w trakcie treningów, ale raz na miesiąc można pozwolić sobie na chwilkę zapomnienia :P




SMACZNEGO!

1 komentarz:

  1. Na pewno wyszło ci smaczne ciastko bo już nie raz robiłam taką masę. Mam taką samą tackę w domu:)

    OdpowiedzUsuń